info
پربازدیدترین اخبار

استانداردهای مقابله با سونامی در ساختمان

انجمن مهندسی عمران آمریکا برای اولین بار در دنیا، مجموعه استانداردهایی را تحت عنوان استانداردهای ASCE 7-16 ارائه کرده است که برای مقابله با سونامی و مقاوم سازی ساختمان ها در برابر این بلای طبیعی می باشد. این استاندارد اکنون به جز بخش هایی درباره زلزله، طوفان و بادهای شدید، استانداردهایی درباره سونامی نیز دارد که برای ساختمانهایی تهیه و تدوین شده است که از بتن مسلح در آنها استفاده شده و در مناطق طغیان بنا می شوند و شامل ساختمانهایی نمی شود که چهارچوب آنها چوبی است.

کارشناسان معتقدند با اعمال این استانداردها هزینه های ساخت خیلی بالا نخواهد رفت اما ساختمانها بسیار مستحکم تر خواهند شد. آزمایشات و تحقیقاتی که در ارتباط با فلوم موج در آزمایشگاه OSU انجام شد، نقش موثری در تدوین این استانداردها داشته است. بعد از سونامی ژاپن نیز اطلاعاتی از این حادثه جمع آوری شد و در تدوین این استاندارد از آنها استفاده گردید. استانداردهای ASCE 7-16 برای 6 سال کارایی دارند و قرار است تا جزیی از استانداردهای بین المللی ساختمان شوند.

مسئولان بررسی و تایید این استاندارد می گویند:" اکنون اگر شما بخواهید خانه، اداره، هتل و یا یک مرکز تفریحی در نزدیکی ساحل دریا داشته باشید استانداردهایی وجود دارند که به شما در برقراری امنیت بیشتر کمک خواهند نمود و به شما این فرصت را می دهند تا در زمان وقوع حادثه، زمان بیشتری برای رساندن خود به جان پناه داشته باشید."

منبع: Oregon State University

 

نظرات کاربران

درج نظر

comment