info
پربازدیدترین اخبار

تولید آجر به کمک باکتری

شرکتbioMason ، روشی ایجاد کرده است تا با به کارگیری میکروارگانیسم ها، بتوان مواد و مصالح را تولید کرد. هر چهار مصالح سنتی ساخت و ساز(سیمان، شیشه، فولاد و چوب) متضمن مصرف زیاد انرژی جهت تولید هستند و از طرفی به شدت به منابع طبیعی وابسته اند. راه حل این شرکت در تولید سیمان طبیعی (مانند استفاده از مرجان) است که علاوه بر استحکام بسیار بالا، هیچ اثر مخربی بر محیط پیرامون خود ندارد.

براساس گزارشات bioMason، تولید جهانی سیمان در سال 2008 مبلغی بالغ بر 2.8 میلیارد تن بود که کربن دی اکسیدی تقریبا برابر با همین مقدار در اتمسفر رها کرد. مصرف زیاد انرژی در تمامی پروسه های تولید این محصول از استخراج مواد خام آن گرفته تا انتقال آن به کارخانه و تولید نهایی این محصول، این میزان از کربن دی اکسید را تولید می کند. 40% از کربن دی اکسید تولید شده در جهان، مربوط به صنایع ساخت و ساز می باشد.

باکتری، که محیط زیست پاکی را جهت ترکیب شدن ماده مغذی، نیتروژن و منابع کلسیمی به همراه دارد، به ما این اجازه را می دهد تا سیمان طبیعی را در دمای محیط، ظرف کمتر از پنج روز به عنوان ماده ای از پیش ساخته شده تولید کنیم. مواد اولیه جهت تولید سیمان طبیعی، ارزان قیمت، در همه جا قابل دسترس است و در دمای محیط به عمل می آیند. آبی که در مراحل تولید نیز استفاده می شود، قابل بازیافت بوده و می توان دوباره در مراحل تولید از آن استفاده کرد. آزمایشهای جدید نشان می دهد که می توان حتی از آب دریا هم در تولید این سیمانها استفاده کرد.

منبع: Science

 

نظرات کاربران

درج نظر

comment