info
پربازدیدترین اخبار

دوبی رکورد بلندترین بنای دنیا را از برج خلیفه خواهد گرفت...

تاکنون لقب بلندترین آسمان خراش دنیا، با 829.8 متر ارتفاع، از آن برخ خلیفه واقع در دوبی بوده است. اما اکنون، محمد الابار، در حال ساخت مجموعه جدیدی در دوبی می باشد که 100 متر از برج خلیفه بلندتر است. این مجموعه که توسط معماری سوئیسی-اسپانیایی به نام Santiago Calatrava طراحی شده است، دارای کاربری های متفاوت و بسیار زیادی خواهد بود و همچنین فضای بسیار وسیعی را در بر خواهد گرفت.

این مجموعه عظیم دارای 22 هتل به همراه 4400 اتاق، 11.16 میلیون متر مربع فضای تجاری و 679 میلیون متر مربع فضای مسکونی خواهد بود. محمد الابار عنوان کرده است که مجموعه اش از دوبی مال نیز وسیع تر خواهد بود. وی معتقد است دلیل این وسعت، ایجاد بازاری بزرگتر نیست، زیرا در عصر حاضر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد بیشتر از از طریق اینترنت خرید و فروش خود را انجام می دهند. اما چنین وسعتی، باعث افزایش جذب توریست و بازدیدکننده خواهد شد و این مکان یک جاذبه دیدنی خواهد بود.

اما این مجموعه که پیش بینی شده است در سال 2020 افتتاح خواهد شد، اکنون با حریفی جدی رو به رو است! زیرا مسئولین کشور عربستان سعودی اعلام کرده اند که در سال 2019، برجی در این کشور و با ارتفاع 1 کیلومتر افتتاح می گردد. در حالیکه ارتفاع مجموعه محمد الابار، 928 متر است. باید دید رقابت بین مرتفع ترین برج های ساخته شده دست بشر، به نفع کدام کشور عربی به پایان خواهد رسید و ساخت چنین برجهایی    تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.     

منبع : theational                                                                                                                                       

نظرات کاربران

درج نظر

comment